فانوس‌ها همه خاموش

من از دیارِ حبــیب‌م

فانوس‌ها همه خاموش

من از دیارِ حبــیب‌م

۱۷ مارس ۱۳ ، ۰۱:۳۳

بیایید عیدی بدهیم!

بسم الله...
این پست به دعوت سیده فاطمه عزیز برای بازی وبلاگی بیایید عیدی بدهیم نوشته شده است.
شما که غریبه نیستید: خاطراتِ کودکی‌ست ملقب به هوشو که با مادربزرگ و پدربزگ‌ش زندگی می‌کند ، داستان کتاب واقعی‌ست و همین واقعیت و صمیمیت که در کلمات نقش بسته باعث می‌شود با ناراحتی هوشو غمگین و با شادی‌اش شاد شوید. بعد از خواندن این کتاب بیشتر می‌توان درک کرد اگر بخواهیم می‌شود! اسمِ کتاب با طنازی انتخاب شده است ، اگر قصه‌های مجید را دیده‌اید و خوانده‌اید این کتاب که سرگذشته عجیب و سخت نویسنده آن ، یعنی هوشنگ مرادی کرمانی‌ست را از دست ندهید.
مفاتیح الحیاة: تالیف آیت الله جوادی آملی است. شامل چهار بخش است که هرکدام فصل های جداگانه و مشخص دارد. در مقدمه کتاب نوشته است:مفاتیح الجنان، راه سلوک بندگان و ارتباطات انسان با خدا را از طریق انجام دادن اعمال عبادی در سه بخش نماز دعا و زیارات و پاداش آن‌هاهموار کرد ، کتابی دیگر لازم است که جلد دوم و مکمل آن محسوب شود و شئون دنیایی و امور اجتماعی بندگان را بیان کند از این رو این کتاب مفاتیح الحیاة نام گرفت.
احمد احمد: یکی از مبارزان قبل از انقلاب است.عضو گروه‌های مختلف بوده و بارها زندانی شده و در راه هدفش بها سنگینی پرداخته است ، به دلیل عضویت در گروه‌های مختلف اطلاعات خوبی در مورد اعضا و ماهیت و نوع مبارزات دارد ، خاطرات احمد احمد از آن دوران را از دست ندهید.
سه گانه: در میان شعر دوستان کمتر کسی پیدا می‌شود فاضل نظری را نشناسد. این کتاب مجموعه سه جلدی اقلیت،گریه‌های امپراطور و آن‌هاست
خاطرات پراکنده: مجموعه‌ای است از هشت داستان کوتاه. داستان یا به نقلی خاطرات با قلمی روان بیان شده است البته ممکن است گاهی توصیف‌ها خسته کننده به نظر برسد اما حسِ نوستالژیک کتاب بخشِ جذاب آن است، خانه مادربزرگ،دورهمی‌ها و البته توصیفِ تهران قدیم.
اگر دلتان برای این نوع صمیمت‌ها تنگ شده قلمِ گلی ترقی را از دست ندهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳/۰۳/۱۷
fsn

نظرات  (۶)

۱۸ مارس ۱۳ ، ۱۳:۲۵ فاطمه مطهری
سلام فاطمه جان
ممنون بابت عیدی هات
شما که غریبه نیستید عالیه. اتفاقا چند شب پیش که توی ماشین داشتیم به داستان همراه همشهری داستان گوش میکردیم و داستان خیار هوشنگ مرادی کرمانی، به همسر گفتم شماکه غریبه نیستید را خوندی؟ و داشتم از کتاب تعریف میکردم. من از این کتاب خیلی به اقای مرادی ارادتمند شدم
مفاتیح الحیات را بابام بهمون هدیه دادن ولی هنوز نشده که بخونم.
خاطرات پراکنده برای گلی ترقی هست؟
باز هم ممنون عزیزم و سال نوت مبارک

پاسخ:
سلام ، خواهش می‌کنم.
موافقم با نظرتون در مورد آقای کرمانی. ایشون رو از بچه ها گل اقا شناختم من و بعد که این کتاب رو خوندم ارادتم بهشون خیلی بیشتر شد.
بله ، نویسنده‌ش گلی ترقیِ.
ممنون از شما ، سال نو شما هم مبارک خانم.
۱۸ مارس ۱۳ ، ۲۳:۱۲ ستایش کمالی
عیدتون مبارک! دو سه تاشو خوندم، بقیه‌اش به‌خصوص شما که غریبه نیستید، خیلی خوب بود. ممنون
پاسخ:
چه خوبِ شما که غریبه نیستید مورد تائید بقیه‌س.
ممنونم ، عید شما هم مبارک.
سلام
سال نو مبارک
لینک‌زن از شما دعوت می‌کند در «فراخوان عکس و متن عیدانه لینک‌زن» شرکت کنید
http://linkzan.com/archives/9533
۲۷ مارس ۱۳ ، ۱۰:۲۶ ساقی رضوان
آقاااااااااااااا خو چرا از کتابایی که من دوس دارم اسم نبردی مثلن؟
پاسخ:
خب هنوز دیر نشده ، من دعوتت میکنم شروع کن بنویس.
۳۰ مارس ۱۳ ، ۱۲:۱۹ ساقی رضوان
نع ک من بنویسم
اینکه تو ازونا اسم برده باشی رو گفدم خو
پاسخ:
فهمیدم منظورت رو ، میگم حالا که من اسم نبردم خودت اسم ببر!:دی
۰۷ آوریل ۱۳ ، ۱۸:۲۴ سماء جمالی
سلام
یادداشت کردم تا مقل امروزی که کتاب فروشی بودم علامت سوال نمون که چی بخرم چی نخرم
با تشکر :دی
پاسخ:
سلام سماء جان
چه خــوب ، امیدوارم خوشت بیاد ،خواهش می‌کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی